Revoluce - Tradiční piškoty Opavia - co se děje
7. října 2015276 830
A DOST!, ve kterém jsme odhalili tajemství tradičních piškot Opavia, si můžete pustit TADY.TADY se můžete podívat, co firma MONDELEZ udělala s tradičními arašídovými Tatrankami.TADY, co s tradičními máslovými sušenkami.Recept na jednoduchý piškotový dort najdete ZDE.OHODNOŤTE TENTO POŘAD NA ČSFD ZDE.Mrkněte také na náš FACEBOOK, kde na Vás čeká spoustu dalších zajímavých informací.Najdete nás i na Twitteru.No a druhý den po zveřejnění tohoto 2. dílu nám napsal napsal Mondelez. Pan Hora. Zveřejňujeme celé, v nezkrácené verzi. No a netrpělivě čekáme na výsledky nezávislých laboratorních testů původních i nových "Tradičních" piškot Opavia a dalších, co se u nás skoro 3x levněji prodávají. Hned jak budou, uvidíte je jako první v A DOST! Vážený pane Tuno,dovolil bych si navázat na naši dřívejší komunikaci a rád bych Vám touto cestou poskytnul několik upřesňujících informací. 1. recept i použité ingredience Piškotů jsou stále stejné Piškoty jsou stále vyráběny ze stejných surovin ve stejném poměru. Změny v informacích uváděných na obalu jsou způsobeny výhradně změnou metodiky výpočtu nutričních hodnot a složení výrobku, ke které došlo již v červnu 2014. Zatímco dříve byly údaje uváděné na obale stanovovány na základě manuální kalkulace a laboratorní analýzy, nyní jsou stanovovány na základě standardnějšího systémového výpočtu. Změna způsobu výpočtu vedla k úpravě informací na obalu, ačkoliv na skutečném složení výrobku se nic nezměnilo. 2. Piškoty jsou nadále bez barviv i konzervantů Složení i výrobní postup jsou stále totožné. Informaci o absenci konzervantů a barviv na obalech neuvádíme vzhledem k současné legislativě, neboť tradiční Piškoty se v tomto ohledu neodlišují od konkurenčních výrobků. Pro spotřebitele by tedy uvedení informace o absenci konzervantů a barviv mohlo být matoucí. Nízký obsah nasycených mastných kyselin na přední straně obalu již neuvádíme z toho důvodu, že po změně metodiky výpočtu již nesplňujeme zákonem stanovený limit pro toto tvrzení.3. Opavia nikdy neměla facebookový účet Značka Opavia nikdy neměla svůj oficiální facebookový profil. Profil, na který odkazujete ve Vaší reportáži, byl pravděpodobně založený některým z fanoušků. S tímto profilem jsme ale nikdy neměli nic společného a ani jsme nemohli jakkoliv zasahovat do jeho obsahu. Proto jsme Facebook – v souladu s pravidly, která Facebook má – požádali o její zrušení. Velmi nás mrzí, že jsme přesunem výroby, která způsobila nechtěnou změnu vzhledu a konzistence Piškotů, vyvolali nespokojenost našich spotřebitelů. Usilovně pracujeme na tom, aby se Piškotům vrátila jejich podoba, na kterou byli spotřebitelé zvyklí. Odmítáme ale nepodloženou kritiku za změny ve složení či změnu receptury, ke kterým nedošlo. Stejně tak odmítáme nepodloženou kritiku za přítomnost barviv a konzervantů, které v Piškotech opravdu nejsou. Obecně k situaci ohledně přesunu produkce Piškotů bychom rádi dodali, že výrobní závod v Opavě patří mezi nejvýznamnější továrny skupiny Mondelēz International v celé Evropě. V této továrně se chceme zaměřit na maximální využití jejího potenciálu a specializaci na výrobu určitého druhu sušenek. V budoucnu plánujeme využít znalostí a zkušeností opavského závodu ve výrobě sušenek pro další důležité značky, které zde budeme vyrábět pro celý svět. Již v roce 2016 plánujeme v opavské továrně otevření více jak 200 pracovních pozic.S pozdravem,Lukáš HoraCorporate & Government Affairs Manager CZ/SK Mondelez Europe Services GmbH - organizační složka Česká republika