Řízení nejluxusnějšího SUV za 10 milionů je zážitek, který se s jinými auty vůbec nedá srovnat
1. října 201999 988
Cullinan je první SUV a zároveň první model s pohonem všech kol v historii Rolls-Royce. Značka se označení „SUV“ zprvu bránila, chystaný model vytrvala označovala za „Rolls-Royce se zvýšenou stavbou a pohonem všech kol“. Nakonec ale musela uznat, že SUV je přece jen srozumitelnější a praktičtější. Stejně jako ostatní modely značky je i Cullinan poháněn dvanáctiválcem 6,75 l, který pro něj vyrábí mateřské BMW. Jinak se ale technicky neliší od jiných SUV za poloviční či třetinovou cenu. Vzduchový podvozek, adaptivní tlumiče, natáčení zadních kol nebo kameru sledující nerovnosti, to všechno „umějí“ mít i mnohem obyčejnější auta. O to ale nejde. Výjimečnost Rolls-Royce spočívá v něčem jiném než v technice. Vymyká se zpracováním, možnostmi individualizace a množstvím tradičních, někdy až staromilských detailů. Ty nejzajímavější vám ukážeme ve videu. Cullinan může mít i sklopná zadní sedadla, my jsme ale testovali model se skleněnou přepážkou oddělující prostor pro cestující a dvěma samostatnými polohovatelnými sedadly vzadu. Přesnou cenu Rolls-Royce prozrazuje nerad. Za auto v této konfiguraci byste ale u prodejce nechali něco mezi devíti a deseti miliony korun. Samozřejmě bez DPH.