Tragické přistání na ostrově Guam (1997)
Kvůli rozsáhlé rekonstrukci nebyl v provozu sestupový maják, který
pilotům pomáhá bezpečně dosednout. Bez něho byl ukazatel sestupové
roviny v kokpitu nepoužitelný. Na nefunkční přístroj posádku upozornil
dispečer. Kromě zhoršených podmínek navigace se kapitán potýkal ještě
s únavou. Těsně před cílem se jim do cesty postavila hustá
oblačnost a déšť. Unavený kapitán zahájil závěrečné přiblížení
k letišti. Aby se vyhnul husté oblačnosti a získal jasný výhled pro
závěrečné přiblížení, chtěl mírně pozměnit kurz. Ale uprostřed
přibližovacího manévru se stalo něco zcela nečekaného. Aktivoval se
indikátor sestupové roviny. To naznačovalo, že sestupový maják najednou
funguje. Posádka byla zmatena, přesto pokračovala v přibližovacím
manévru. Během klesání letadlo znovu obklopily dešťové mraky. Posádka ztratila
letiště z dohledu. Letadlo klesalo a posádka očekávala, že každým
okamžikem spatří betonovou dráhu. Ale přes clonu deště nebylo nic vidět.
Systém signalizace blízkosti země upozorňoval piloty, že jsou ve výšce
150 metrů. Přistávací dráhu však nebylo vidět ani
z výšky pouhých šedesát metrů. Najednou přišel náraz a stroj zastavil. V přední části vypukl požár,
který se rychle šířil. Mnozí z těch, kteří přežili náraz, zůstali
uvězněni v kabině a jejich životy závisely na pomoci zvenčí. Pro mnohé
cestující tak přišla záchrana příliš pozdě...