Tragický požár pod Mont Blankem (1999)
Jedenáct a půl kilometru dlouhý silniční tunel pod Mont Blankem se
začal stavět v květnu 1959. První auta jednotubusovým tunelem s dvěma
protisměrnými jízdními pruhy projela po šesti letech. Stavba byla tehdy oslavována jako projekt
století a symbol Evropy bez hraničních bariér. Tunel měl na každých 100 metrech telefon, každých 300 metrů bylo
odstavné místo a každých 600 metrů nouzové prostory s čerstvým vzduchem.
Komunikací denně projelo na 4000 aut. Po čtvrt století provozu měl
tunel na svém kontě pouhých 87 nehod a dva mrtvé. Ani na svou dobu
rozsáhlá bezpečnostní opatření však nedokázala zabránit tragédii. 24. března 1999 před jedenáctou hodinou vzplanul v polovině tunelu margarínem a
moukou naložený belgický kamion. Řidič, který jel z Francie, zabrzdil a
rychle těžké vozidlo opustil. Zastavily se také další nákladní i osobní
automobily. Tah vzduchu pak způsobil, že se požár přenesl na více než
tři desítky aut.