Zřícení letadla do Karibského moře (1996)
Letadlo stálo tři týdny na letišti a Pitotovy trubice nebyly zakryté, proto se v nich s nejvyšší pravděpodobností opravdu uhnízdily vosy. Pokud se Pitotovy trubice ucpou
nebo jsou jinak neprůchodné, ukazují rychloměry nesprávnou hodnotu, v tomto případě příliš vysokou rychlost letadla. Kapitánovo rozhodnutí rychlost snížit bylo osudové. Záznam hovoru v pilotní kabině ukázal, že první důstojník i
podpůrný pilot pochopili, co se děje. Několikrát kapitána
upozornili na umělý horizont, který je informoval o nebezpečném stoupání
a hrozící ztrátě vztlaku. Řešením by bylo potlačit řízení a přejít do
prudkého klesání, což také oba mladší piloti kapitánovi navrhovali. Kapitán Erdem se ale rozhodl zvýšit tah motorů. Motory prudce
stoupajícího letadla neměly dostatečný přísun vzduchu, zahltily se a
jeden z nich vysadil. Letadlo se dostalo do pádu, který už piloti v malé
výšce nezvládli... Společnost Birgenair se po nehodě dostala do finančních potíží, kvůli
negativní publicitě drasticky klesl zájem o její služby a ještě tentýž
rok vyhlásila firma bankrot.