„40 % Čechů se cíleně vyhýbá konzumaci zpravodajství, " říká Josef Šlerka v přednášce o médiích
Josef Šlerka: O masových i sociálních médiích
Přednáška cyklu Svobodná akademie přináší vhled do problematiky médií, které v současném světě sociálních sítí a informačního chaosu zdánlivě ztrácí svůj význam.
Jaký je rozdíl mezi novinářem a influencerem? Jaký je rozdíl mezi článkem v novinách a statusem na Facebooku? Proč si máme za informace v médiích platit, když je jich všude okolo nás tolik? Jaké procento Čechů se cíleně vyhýbá zpravodajským informacím?
Přednáška předního českého odborníka na analýzu dat Josefa Šlerky je nejen plná překvapivých čísel, ale vybízí také k zamyšlení se nad etickými aspekty a veřejným zájmem práce s informacemi.
Josef Šlerka je český sémiotik a odborník na analýzu dat ze sociálních sítí. Od roku 2017 do roku 2021 byl ředitelem Nadačního fondu nezávislé žurnalistiky. Pracoval také ve startupu Socialbakers jako vedoucí vývoje a výzkumu. Dnes působí jako vysokoškolský pedagog na Ústavu informačních studií a knihovnictví FFUK v Praze.