Na sociálních sítích jsou úspěšní politici, kteří řvou a lžou, říká Václav Moravec
Naučí Johana Bázlerová Václava Moravce s Instagramem? Proč jsou sociální sítě důležité a jak je využít ve zpravodajství a pro komunikaci složitých témat? Mashup zkušeného televizního novináře a mladé influencerky, která dělá zpravodajství na Instagramu.
Mashup o zdrojích informacích, lžích na internetu, ale také o včelách, terapiích nebo módě! A uvidíte, jak se Václav Moravec učí během vysílání točit reels! Podívejte se!
“Algoritmy a mikrocílení vedou k tomu, že společnost hledá stále hůře shodu na zásadních tématech. Někteří politici využívají sociální sítě k bezostyšnému lhaní,” říká novinář Václav Moravec. Je sice na Twitteru, ale jak sám říká s Instagramem se teprve učí a na TikTok by nešel.
Johana Bázlerová, která dělá na Instagramu zpravodajství na účtu @jsembobraze mu ale radí: “Vy byste ale měl vychytávat diváky na sociálních sítích krátkým videem před nedělními Otázkami. Shrnete tam, o čem se budete bavit a přivedete si diváky na ČT24. Na médium, které je věrohodné, důvěryhodné a spolehlivé. Protože politici, kteří tam lžou a nemají jakékoliv zábrany, tak ti tam už jsou. Je v zájmu novinářů, aby na těchto nových platformách byli. Nemusí udělat za 90 vteřin celé Události, komentáře,” myslí si mladá influencerka.
Svou činnost na Instagramu popisuje takto: “Snažím se o zpravodajství na sociálních sítích. Je to nové odvětví a nová cesta, kudy se tradiční zpravodajství posouvá. Informace si hledají cestu všemi směry ke svým čtenářům. Na sociálních sítích spousta z nás tráví dost volného času a dávalo mi smysl a důležité, aby i na Instagramu byly relevantní, spolehlivé, důvěryhodné informace.”
Václav Moravec dodává: “V sociologických výzkumech se ukazuje, že když se stane nějaká mimořádná událost, tak drtivá většina populace jde na sociální síť jako na informační médium. Mladší z nějakých 90%, lidé 55+ také už z přibližně 40%. Přiznám se, že jsem konzervativní. Myslím, že je skvělé, když se mladé generaci popularizuje složité téma na Instagramu. Zároveň mám ale obavu, aby to nevedlo k tomu, že si zvykneme jen na tato krátká videa.”
Natočeno v Kavárně Anežka.
Celý díl (71 minut) na https://herohero.co/michael