Zvyšte prodej na svých stránkách: Co je blog a proč ho psát
Co jsem udělal jako první, když jsem začal podnikat (a udělal bych to teď stejně)? Založil bych si na webu blog. Místo na webu, kde bych psal články o svém oboru, oblasti, ve které podnikám. Různé zkušenosti, co jsem nového objevil, taky odpovědi na nejčastější otázky mých potenciálních zákazníků. A dále takzvané případovky, co se mi s klienty povedlo nebo jak mé produkty používají a jejich reference. Takový blog má totiž několik benefitů:
- Vyhledávače, jako je Seznam, milují obsah, protože díky němu mají co dát do výsledků svého vyhledávání. Tím pádem vám přivedou na web nové návštěvníky, což znamená více potenciálních zákazníků.
- Čtenáři ve vás uvidí specialistu, protože publikujete své zkušenosti a ukazujete, že svému oboru rozumíte. Specialista s dobrým jménem si pak může za svou práci říci více, než je průměr v oboru.
- No a v neposlední řadě budete mít co sdílet na sociálních sítích, a zaujmete tak další lidi.
Možná vás napadá, jaký je tedy rozdíl mezi blogem a sociálními sítěmi? Jde o to, že na sítích se obsah dostane k lidem rychleji, ale taky se velmi rychle konzumuje. Včerejší příspěvek už je starý. Kdežto na blogu obsah tak nestárne, tam vám bude sloužit roky, ale zase se k lidem dostene pomaleji. Proto je nejlepší jej pak nasdílet na sítě, do newsletteru atp.