Nechodím k lékařům, ale za léčitelem. Z udržitelnosti se stal marketing, říká designér Plecháč
Přijímám samé těžké výzvy, jsem v tom trochu sebedestruktivní, přiznává designér Jan Plecháč, který se od loňska „ničí“ v Moseru, firmě s dlouholetou tradicí a novodobou vizitkou luxusního křišťálu, jenž se používá málokdy a po většinu času ho babičky obřadně schraňují ve vitríně. Oprášit dílo karlovarských sklářů a nechat jeho prostřednictvím promlouvat emoce je pro něj coby uměleckého ředitele největším hnacím motorem. Docílit toho chce mimo jiné polarizací portfolia tak, aby některé věci působily vyloženě feminně a jiné maskulinně. Novou éru otevřel nejtěžší vázou, která se od roku 1857 v huti foukala. „Když jsme to ukázali během design weeku v Miláně, padali lidi naznak, když viděli, co jsme schopní vyfouknout, protože to moc lidí na světě neumí,“ říká.
00:00 Tradičně zaprášený křišťál
01:45 Polarizace portfolia
07:17 Sebedestruktivní sklony
09:31 Fenomén českého skla
10:29 Příběh a udržitelnost ve službách marketingu
15:13 Český design a jeho prezentace
17:57 Vysoká cena
20:52 Vesmír rozhodne
21:43 Alternativní léčba
28:31 Další plány