Strejček: Nejvíc mám za blbé ilustrace, umělé inteligence se nebojím, i když dost lidí půjde od válu
Furt se musím přizpůsobovat, říká zakladatel prvního českého ilustrátorského studia Vladimír Strejček a přiznává, že jeho 21leté působení na trhu provází řada paradoxů. Dravce, jak nazývá svou značku Drawetc, pod kterou dnes vznikají téměř všechny reklamy na pivo, založil, aby mohl předstírat, že na návrzích předkládaných klientům pracoval celý tým. Ve skutečnosti je vytvářel sám, coby messenger rozvážel zadavatelům a pak si ověřoval, jestli vše v pořádku dostali. Fakt, že dvě dekády patří ke špičce ve svém oboru, přičítá tomu, že nedělá byznys, ale „jen“ si kreslí. A překvapuje i tím, že navzdory dlouhodobému pilování vlastního stylu, teď dostává nejvíc zaplaceno za úplně „debilní ilustrace“, které vyvolávají dojem, že je pravák, dělal levou rukou.
00:00 Mladická dravost a vynalézavost
06:18 Dětské sny
07:44 Byznys stranou
10:23 Špatné vlastnosti a kritika
12:41 Umělá inteligence
19:06 Strach o práci
23:14 Zdroje inspirace
27:52 Nesnaž se být úspěšný
29:09 Strašně dobře placený debilní styl
32:55 Přístup klientů
34:39 Realizované zakázky
37:06 Hudební vkus