Den, kdy počítač porazil mistra světa v šachu (10. únor 1996)
10. února 2015381 254
Zajímavost: Při programování počítače Deep Blue naráželi někdy odborníci z IBM na zajímavé problémy. Tak například tři měsíce před utkáním se objevila systémová chyba, kdy computer analyzoval situace, které na šachovnici nebyly. Při detailním zkoumání se zjistilo, že „vidí“ královnu na místě, kde se reálně nenachází. Vědci to přirovnávali k jakési počítačové halucinaci... Kasparov pak sehrál ještě dva zápasy s počítačem. V roce 2003 remizoval s nástupcem Deep Blue nazvaným Deep Junior 3:3, když v rozhodující partii nabídl počítači remízu, ačkoliv měl očividně lepší pozici. Po zápase řekl, že se bál, že udělá chybu... V roce 2004 remizoval 2:2 s počítačem X3D Fritz, když jednu partii vyhrál, jednu prohrál a ve dvou remizoval. Za celý zápas udělal podle odborníků jedinou chybu, která ho stála vítězství. S rozvojem stále výkonnějších computerů slaví v soubojích „člověk vs. stroj“ v poslední době úspěchy většinou počítače...