Návrat trolejbusů do Prahy. Kudy pojedou?
Trolejbusy v Praze? Během příštích pár let nic výjimečného.
Už teď se můžete trolejbusem v metropoli svézt. Kde? A kudy povedou další trolejbusové tratě v Praze?
Na to jsme se zaměřili v tomto díle seriálu Žít Prahu. Ještě před 50 lety jsme v Praze měli přes 57 kilometrů trolejbusových tratí. Trolejbusy tehdy jezdily dokonce i na Václavském náměstí. V 60. letech 20. století je ovšem začaly nahrazovat autobusy. Poslední trolejbus vyjel v metropoli v neděli 15. října 1972 na lince 51. Po půlstoletí ale trolejbusy v Praze zažívají znovuzrození!
S budováním první novodobé trolejbusové linky město začalo již v lednu 2022 a v současnosti se můžete trolejbusem svézt ve zkušebním provozu mezi Palmovkou a Miškovicemi. Není třeba se bát nevzhledných pavučin trolejí nad silnicemi hlavního města. Trolejbusy od výrobce SOR Libchavy totiž mají baterii a dráty budou potřebovat jen asi na polovině trati.
U jediné trolejbusové linky ale samozřejmě nezůstane. Už nyní je jisté, že například v roce 2024 budeme jezdit trolejbusem z Nádraží Veleslavín na letiště. Proč se staví nová trolejbusová trať za 350 milionů korun, když by bylo jednodušší položit koleje pro rychlodráhu? To je milionová otázka.
A jak tedy vypadají plány Prahy na trolejbusovou dopravu?
Chystá se:
nahrazení linky autobusu 131 na trase Bořislavka – Hradčanská (nová linka 51)
nahrazení linky autobusu 137 na trase Na Knížecí – U Waltrovky (nová linka 52)
nahrazení linky autobusu 176 na trase Stadion Strahov – Karlovo náměstí (nová linka 53)
nahrazení linky autobusu 191 na trase Letiště Praha – Na Knížecí (nová linka 56)
nahrazení linky autobusu 201 na trase Nádraží Holešovice – Černý Most (nová linka 61)
Co myslíte – mají trolejbusy v Praze smysl? Nebo by mělo město spíše investovat do rozvoje jiných dopravních prostředků? Napište nám do komentářů.