Nevkus v centru Prahy: Proč nikdo neodstraní laciné reklamy?
Centrum Prahy patří k nejkrásnějším koutům našeho hlavního města. Pokud si tedy člověk odmyslí všechny ty nevkusné a levné neony, polepy a poutače zdejších obchodů. Jak je možné, že mohou takhle hyzdit historickou lokalitu? Na to jsme se zaměřili v seriálu Žít Prahu.
Proč vlastně obchody v centru Prahy vypadají, jak vypadají? Jedním z důvodů bude nejspíš přesvědčení majitelů, že čím křiklavější poutače a neony, tím více zákazníků z řad turistů nalákají. Jenže když takto vypadají všechny obchody, může být efekt přesně opačný. Druhým důvodem jsou samozřejmě náklady – polep na okno stojí pár stovek, profesionální a promyšlená výloha desetitisíce.
Existují nějaká pravidla, kterými se obchody v centru Prahy musejí při výzdobě a lákání zákazníků řídit? Kupodivu ano. Za minulého vedení magistrátu vznikl propracovaný a podrobný manuál, který vychází z platných předpisů a byl přeložen do několika jazyků. Bohužel jeho vymahatelnost spadá spíše do oblasti teorie, jak ostatně dokazuje fakt, že se v centru zatím nic nezměnilo. Obchodníci a jejich právníci dokázali najít v daných předpisech skuliny, které využívají. Jak? Ty nejbláznivější příklady vám představíme ve videu.
Myslíte, že se podoba centra někdy změní k lepšímu? A co by k tomu podle vás mohlo přispět? Dejte nám vědět v komentářích.
Vážíme si vaší podpory, díky!
Daniel, Lukáš, Honza, Martina, Květa, Ruda